سلطان یاقوت

ترخیص گچ از گمرک

ترخیص گچ از گمرک

گچ یک ماده سخت و سفید رنگ است که از سنگ گچ به دست می‌آید. خلوص سنگ گچ بر پایه درصد کانی ژیپس در آن تعریف می‌شود. گچ در ساختمان‌ها به عنوان یک ماده ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تولید گچ، سنگ گچ با خلوص ۹۸٪ استفاده می‌شود. گچ سفیدکاری معمولاً گیرش اولیه و نهایی (گیرش ثانویه) بالاتری نسبت به گچ زیر کار دارد.

در ساختمان‌ها، گچ به عنوان یک ماده ساختمانی برای پوشش دادن دیوارها و سقف‌ها به کار می‌رود. برای ساختن ملات گچ، گچ را با آب مخلوط کرده و سپس به دیوارها و سقف‌ها می‌زنند. ملات گچ و خاک دیر گیرتر از ملات گچ معمولی است و بدین علت دیرتر سخت می‌شود.

گچ زنده یا گچ سنگین، نوعی گچ است که برای ساختمان‌های قدیمی به کار می‌رفت. برای تهیه گچ زنده، گچ را با آب مخلوط کرده و سپس به مدت یک تا دو هفته در قالب‌های چوبی قرار می‌دهند تا خشک شود.

در کار با گچ، باید به نکات زیر توجه کرد:

برای جلوگیری از ترک خوردگی گچ کاری شده، باید از گچ با کیفیت و آب کمتر استفاده کرد.

برای ساختن قطعات گچی، باید ویژگی‌های مخصوصی رعایت شود.

گچ در مقابل آب حساس است و خیلی زود فاسد می‌شود، بنابراین باید از استفاده از گچ در مکان‌هایی که مستقیماً با آب در تماس هستند، مانند حمام‌ها، خودداری کرد.

در کل، گچ یک ماده ساختمانی مهم است که در ساختمان‌ها به عنوان یک پوشش دیوارها و سقف‌ها به کار می‌رود. برای کار با گچ، باید به نکات فنی و توصیه‌های مربوط به آن توجه کرد تا کار بهتری انجام شود.

انواع گچ

گچ انواع مختلفی دارد که در ساختمان‌ها به کار می‌رود. برخی از انواع گچ ساختمانی عبارتند از:

گچ سفیدکاری یا گچ سفید

گچ میکرونیزه

گچ ساتن

گچ پاششی

گچ عاج

گچ سیوا

گچ گیپتون

گچ ژیپس

سنگ گچ مرمری

هر نوع گچ ساختمانی ویژگی‌های خاص خود را دارد و برای کاربردهای مختلف در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. برای مثال، گچ سفیدکاری برای پوشش دادن دیوارها و سقف‌ها به کار می‌رود، در حالی که گچ گیپتون برای ساخت المان‌های دکوراتیو استفاده می‌شود.

تجارت و بازرگانی گچ

گچ ها معمولا ازکشور های مانند: تایلند، عمان، امارات متحده عربی، هند، ترکیه به ایران وارد می شود.همچنین، ایران نیز به عنوان یکی تولید کنندگان گچ، گچ های تولیدی خود را به کشور هایی از جمله: پاکستان، هند، عراق، آذربایجان، ارمنستان، کویت صادر می کند. شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید از متخصصان ترخیص کار مجموعه سلطان یاقوت کمک بگیرید.

مجوزات مورد نیاز برای ترخیص گچ از گمرک

برای ترخیص گچ از گمرک، باید مجوزات و مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  1. فاکتور فروش
  2. گواهی مبدأ کالا
  3. گواهی بهداشت
  4. گواهی استاندارد
  5. گواهی کیفیت
  6. گواهی وزن
  7. گواهی بسته‌بندی
  8. گواهی ارزش افزوده
  9. گواهی بیمه
  10. گواهی تأمین مالی

همچنین، برای ترخیص پودر گچ، باید به مجوزات و مدارک زیر نیز توجه کرد:

  1. گواهی سازگاری با استاندارد ضد حریق
  2. گواهی سازگاری با استاندارد محیط زیست
  3. گواهی سازگاری با استاندارد بهداشتی

لازم به ذکر است که مجوزات و مدارک مورد نیاز برای ترخیص گچ ممکن است بسته به شرایط و مقررات گمرکی کشور مقصد متفاوت باشد برای اطلاع از این موضوع حتما باید ازمتخصصین کاردان در این زمینه کمک بگیرید که پیشنهاد ما به شما متخصصان مجرب ترخیص کالای شرکت سلطان یاقوت می باشد.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص گچ از گمرک

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص گچ از گمرک در ردیف 2520 قرار دارد. همچنین، برای ترخیص پودر گچ، کد تعرفه گمرکی در ردیف 25202000 است. لازم به ذکر است که تعرفه گمرکی ممکن است بسته به شرایط و مقررات گمرکی کشور مقصد متفاوت باشد همانطور که گفته شد بودن یک ترخیص کار مجرب در کنار شما در زمان ترخیص کالا بسیار کارآمد می باشد.

شرکت سلطان یاقوت

شرکت سلطان یاقوت با سال‌ها تجربه در زمینه ترخیص کالا از گمرک، آماده ارائه خدمات ترخیص گچ از گمرک به مشتریان عزیز می‌باشد. با تیمی مجرب و متخصص، شرکت سلطان یاقوت بهترین خدمات را در زمینه ترخیص گچ از گمرک به مشتریان ارائه می‌دهد.

خدمات شرکت سلطان یاقوت در زمینه ترخیص گچ از گمرک عبارتند از:

مشاوره در مورد مدارک و مجوزات مورد نیاز برای ترخیص گچ از گمرک

انجام امور ترخیص گچ از گمرک با رعایت قوانین و مقررات گمرکی

ارائه خدمات حمل و نقل گچ از گمرک تا مقصد مورد نظر

پشتیبانی و مشاوره در مورد مسائل مربوط به ترخیص گچ از گمرک

با انتخاب شرکت سلطان یاقوت، می‌توانید به راحتی و با اطمینان کامل، گچ خود را از گمرک ترخیص کنید و از بهترین خدمات در این زمینه بهره‌مند شوید.

تلفن تماس: 09121995406  – 02128111034