سلطان یاقوت

ترخیص ردیاب از گمرک

ترخیص ردیاب از گمرک

یکی از کالاهای وارداتی به کشور ما، ردیاب نام دارد که سالانه مقادیر بالایی ارز صرف خرید این محصول و عرضه آن در بازار مصرفی داخلی می‌گردد. از این رو قصد داریم در مقاله امروز سایت سلطان یاقوت، به موضوع ترخیص ردیاب از گمرک بپردازیم که جزو خدمات ترخیص کالای این شرکت به شمار می‌رود. ردیاب عبارت است از یک دستگاه الکترونیکی کوچک که به طور مخفیانه به یک شخص یا خودرو یا کالا نصب شده و سپس قادر است تمامی مسیرهای حرکتی آن شخص را ضبط نموده و در اختیار کاربر قرار دهد. به عبارت دیگر، می‌توان ردیاب را وسیله‌ای دانست که قادر است مکان اختفای حامل خود را به کاربری که از آن استفاده می‌کند، نمایش دهد. هر ردیاب از دو بخض تشکیل می‌شود که عبارتند از: جی پی اس و سیم کارت. اطلاعات مربوط به مکان همچون طول و عرض جغرافیایی، سرعت، جهت حرکت و … توسط جی پی اس محاسبه و دریافت شده و این اطلاعات به صورت لحظه‌ای به سیم کارت درون ردیاب فرستاده می‌شوند. سپس کاربر می‌تواند اطلاعات سیم کارت را از طریق اینترنت و یا اس ام اس دریافت کند. برای آنکه ردیاب بتواند به خوبی عمل کرده و اطلاعات را به کاربر ارسال کند، سیم کارت آن باید دائما شارژ شده و بسته اینترنت فعال داشته باشد. در ادامه مقاله قصد داریم به موضوع تجارت و ترخیص ردیاب خودرو از گمرک بپردازیم.

انواع ردیاب کدامند؟

عملکرد و قابلیت تمام ردیاب‌ها شبیه به یکدیگر است و از آن‌ها برای مشاهده موقعیت مکانی یک حامل استفاده می‌کنند که می‌تواند انسان، خودرو، حیوان، کالا و … باشد. اما ردیاب‌ها از نظر نحوه به کارگیری آن‌ها در موقعیت‌های مختلف، به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند.

انواع ردیاب‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • ردیاب خودرو و موتور سیکلت

این نوع از ردیاب‌ها درون وسایل نقلیه تعبیه شده و اطلاعات مسیر حرکت را به کاربر گزارش می‌کنند. اگر شخصی در خودروی خود، ردیاب تعبیه کرده باشد، می‌تواند اطلاعات مربوط به خودروی خود را در هر زمان به خصوص هنگام به سرقت رفتن آن، دریافت کرده و در این امر مداخله نماید.

  • ردیاب شخصی و پرسنلی

از این ردیاب‌ها برای ردیابی و کنترل کودکان، حیوانات خانگی، افراد مسن و دارای بیماری آلزایمر، افراد معلول و کم‌توان ذهنی و یا حتی کیف یا کوله حاوی پول یا مدارک استفاده می‌شود. کاربر می‌تواند به کمک این نوع ردیاب، از جزئیات مکانی آن‌ها باخبر گردد.

  • ردیاب آهنربایی و نظامی

این نوع ردیاب قابلیت چسبیدن سریع و نصب بر روی خودروها را داشته و کاربر را از موقعیت آن مطلع می‌سازد. از این نوع ردیاب عمدتا در عملیات‌های نظامی و پلیسی برای پیدا کردن مجرمین، بدهکاران و یا کانتینرهای حمل بار و … استفاده می‌شود.

  • ردیاب موبایل
  • ردیاب تحقیقاتی
  • ردیاب هواپیما
  • ردیاب کوهنوردی
  • و … .

واردات ردیاب در ایران

ردیاب‌ها جزو محصولات پرکاربرد در سراسر جهان از جمله کشور ما هستند. تامین نیاز صنایع و بازار مصرفی به انواع ردیاب در کشور ما عمدتا از طریق واردات این محصول از کشورهای خارجی تامین می‌گردد.

واردات ردیاب در ایران بیشتر از مبداء کشورهای چین، جمهوری کره، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، ایتالیا، فرانسه و … صورت می‌گیرد و سالانه مقادیری ارز بدین ترتیب از کشور خارج می‌گردد.

مجوزهای لازم برای ترخیص ردیاب از گمرک

تاجران و بازرگانان در کشور ما به امور صادرات و واردات کالا مشغول هستند. هر کالای تجاری، پیش از اینکه به کشور وارد یا از آن خارج شود، ابتدا لازم است از زیر ذره بین اداره گمرک رد شود که به این فرآیند ترخیص کالا می‌گویند. به شخصی که با گرفتن وکالت از تاجران، تشریفات گمرکی جهت ترخیص کالا از گمرک را انجام می‌دهد، ترخیص کار رسمی گمرک گفته می‌شود. این شخص از کارت بازرگانی بهره‌مند بوده و بر قوانین و مقررات مربوط به پروسه ترخیص کالاهای تجاری مختلف، تسلط دارد. مهم‌ترین مرحله این پروسه، اخذ مجوزهایی است که اداره گمرک برای صدور مجوز ترخیص کالا، نیاز دارد.

ترخیص کار رسمی اداره گمرک که قصد ترخیص ردیاب از گمرک را دارد موظف است برای اخذ مجوزهای زیر از سازمان‌های مربوطه اقدام نماید:

  • مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی جهت تخصیص ارز
  • نیاز به شناسه کالا

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص ردیاب

کد 8 رقمی تعرفه گمرکی برای ترخیص ردیاب برابر 90318040 است که دارای حقوق ورودی 2% و اولویت کالایی 22 می‌باشد.

خدمات شرکت سلطان یاقوت در زمینه ترخیص ردیاب از گمرک

ترخیص ردیاب از گمرک مشروط به پشت سر گذاشتن مراحل دشوار ترخیص کالا بوده که به مجموع آن‌ها تشریفات گمرکی می‌گویند. شرکت سلطان یاقوت از جمله معتبرترین شرکت‌ها در زمینه انجام امور بازرگانی از جمله ترخیص کالا بوده و آماده خدمت‌رسانی به تاجران و بازرگانان عزیز کشورمان می‌باشد. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از مشاوره رایگان و همچنین ثبت درخواست همکاری با کارشناسان باتجربه و توانای این شرکت، تلفن‌های زیر را شماره‌گیری نمایید.

تلفن های تماس: 09121995406 – 02128111034