سلطان یاقوت

ترخیص عاج فیل از گمرک

ترخیص عاج فیل از گمرک

عاج فیل یک ماده سفید، سخت و مات است که از دندان‌های جانورانی مانند فیل، ماموت و گراز دریایی و اسب آبی به دست می‌آید. عاج به طور سنتی برای ساخت جواهرات و اشیا زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عاج فیل خواص زیادی دارد که می‌تواند در ساخت جواهرات مورد استفاده قرار گیرد. برخی از خواص عاج فیل عبارتند از:

مقاومت بالا در برابر شکستن

قابلیت تحمل فشار و سایش

ضد حساسیت و ضد عفونی کننده

ضد باکتری و ضد قارچ

ضد التهاب و ضد درد

ضد تشنج و ضد افسردگی

تسکین دهنده درد و التیام بخش زخم‌ها

تقویت سیستم ایمنی بدن

تسکین دهنده عصب و استرس

تسکین دهنده عوارض جانبی داروها

عاج فیل به دلیل تقاضای بالا و کمبود منابع طبیعی، در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل، تجارت عاج فیل در بسیاری از کشورها ممنوع شده است. در حال حاضر، تجارت بین‌المللی عاج فیل غیرقانونی است و تنها بازارهای داخلی برخی از کشورها مانند چین، ژاپن و آمریکا اجازه خرید و فروش عاج فیل را دارند.

تجارت و بازرگانی عاج فیل

تجارت عاج فیل به دلیل کمبود منابع طبیعی و تقاضای بالا در بسیاری از کشورها ممنوع شده است. در حال حاضر، تنها بازارهای داخلی برخی از کشورها مانند چین، ژاپن و آمریکا اجازه خرید و فروش عاج فیل را دارند. با این حال، سازمان ملل برای جلوگیری از تاراج فیل‌ها توسط شکارچیان و حفاظت از این گونه حیوانات، تجارت عاج را ممنوع کرده است. به عنوان مثال، چین به عنوان بزرگترین بازار مصرف عاج در جهان، از پایان سال ۲۰۱۷ تجارت عاج و هرگونه تولید صنایع دستی با آن را ممنوع کرده است. در نتیجه، تجارت عاج فیل در بسیاری از کشورها غیرقانونی است و ممکن است با مجازات‌های سنگینی همراه باشد.

مجوز های مورد نیاز برای ترخیص عاج فیل

تجارت عاج فیل در بسیاری از کشورها ممنوع است و تنها در چند کشور مانند چین، ژاپن و آمریکا، خرید و فروش عاج فیل مجاز است. برای ترخیص عاج فیل از گمرک، باید مجوزهای زیر را در اختیار داشته باشید:

مجوز واردات از وزارت صنعت، معدن و تجارت

مجوز واردات از سازمان حفاظت محیط زیست

گواهی سلامت حیوانی از وزارت جهاد کشاورزی

گواهی مبدأ کالا از کشوری که عاج فیل از آن وارد می‌شود

لازم به ذکر است که ترخیص عاج فیل در بسیاری از کشورها غیرقانونی است و ممکن است با مجازات‌های سنگینی همراه باشد. همچنین، به دلیل ممنوعیت تجارت عاج فیل در بسیاری از کشورها، ترخیص عاج فیل از گمرک ممکن است با مشکلاتی همراه باشد.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص عاج فیل از گمرک

برای ترخیص عاج فیل از گمرک، باید از کد تعرفه گمرکی مناسب استفاده کنید. کد تعرفه گمرکی برای عاج فیل در فصل نود و ششم (مصنوعات گوناگون) قرار دارد. بر اساس جستجوها، کد تعرفه گمرکی برای ترخیص عاج فیل به همراه سایر مواد حیوانی تراش‌پذیر، کار شده و اشیای از این مواد عبارت است از:

عاج

استخوان

کاسه لاک‌پشت

انواع شاخ

مرجان

صدف

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص عاج فیل و سایر مواد حیوانی تراش‌پذیر، کار شده و اشیای از این مواد در ایران مشخص نشده است. برای اطلاعات دقیقتر در مورد کد تعرفه گمرکی برای ترخیص عاج فیل، می توانید با شرکت های ترخیص کالا تماس بگیرید.

شرکت سلطان یاقوت

شرکت سلطان یاقوت با استفاده از نیروهای متخصص و مجرب، خدمات ترخیص کالا از گمرک را با قیمت های مناسب و در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد. این شرکت می تواند در ترخیص عاج فیل نیز به شما کمک کند. عاج فیل در فصل نود و ششم تعرفه گمرکی قرار دارد و برای ترخیص آن باید مراحل مشخصی را طی کنید. برای ترخیص عاج فیل از گمرک باید مبلغ حقوق گمرکی مربوطه را پرداخت کنید که میزان آن بر اساس جدول تعرفه گمرکی تعیین می شود. شرکت سلطان یاقوت می تواند در این مراحل به شما کمک کند و ترخیص عاج فیل را برای شما ساده تر کند.

تلفن تماس: 09121995406 – 02128111034