سلطان یاقوت

ترخیص فسفر پلیت از گمرک

ترخیص فسفر پلیت از گمرک

در صنعت دندان‌ پزشکی از تجهیزات و وسایل مختلف برای تصویربرداری از دندان‌ها و محیط دهان استفاده می‌شود. یکی از دستگاه‌های پرکاربرد جهت تصویربرداری از دهان و دندان‌ها، فسفر پلیت نامیده می‌شود. در کشور ما بخشی از نیاز صنعت دندان پزشکی به این دستگاه از طریق واردات آن از کشورهای خارجی تامین می‌گردد و به همین دلیل قصد داریم در ادامه مقاله به موضوع ترخیص فسفر پلیت از گمرک بپردازیم که یکی از خدمات ترخیص کالای شرکت سلطان یاقوت به شمار می‌رود. این دستگاه از سنسورهایی برخوردار است که پس از قرارگیری در دهان بیمار اقدام به ثبت تصاویر باکیفیت نموده و در تشخیص دقیق بیماری‌ها و مشکلات دهانی و دندانی موثر می‌باشد. از میان دستگاه‌های متعدد موجود در بازار، دستگاه فسفر پلیت از جایگاه ویژه‌ای در صنعت دندان پزشکی برخوردار شده است. این دستگاه شباهت زیادی به دستگاه‌های معمولی و قدیمی دارد که از شباهت‌های آن‌ها می‌توان به ضخامت، اندازه و حساسیت به نور اشاره کرد. تفاوت فسفر پلیت با دستگاه‌های قدیمی و مشابه در این است که به جای فیلم از سنسور استفاده می‌کند. در این دستگاه با تاباندن اشعه ایکس به کریستال‌های فسفر پلیت می‌توان تصاویر را در بلورهای فسفر ذخیره کرد و آن‌ها را توسط اسکنر لیزری خواند. سپس این تصاویر برای تشخیص به تصاویر دیجیتال تبدیل می‌شوند و تصاویرها بر روی سیستمی که پلیت ها در آن قرار گرفته اند ذخیره میشوند تا هر زمان که دندانپزشک نیاز به آن پیدا کند بتواند به راحتی به سابقه بیمار دسترسی داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تجارت و ترخیص دستگاه فسفر پلیت از گمرک، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مزایای فسفر پلیت چیست؟

فسفر پلیت مزایای زیادی دارد و به همین سبب استفاده از آن در صنعت دندانپزشکی رواج یافته است. برخی از مزایای فسفر پلیت عبارتند از:

  • کارآیی آسان با دستگاه و عدم نیاز به آموزش یا مهارت خاص
  • عدم ایجاد احساس درد در بیمار هنگام کار با دستگاه
  • قیمت مناسب نسبت به دستگاه‌های مشابه موجود در بازار
  • ثبت تصاویر به صورت دیجیتال و قابلیت اشتراک گذاری آن‌ها
  • هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری مقرون به صرفه
  • امکان استفاده از پلیت‌های دستگاه تا 2000 بار
  • قرار گرفتن سنسورهای بی‌سیم در دهان
  • عدم نیاز به تاریک خانه جهت ظهور عکس‌ها
  • قرارگیری کمتر بیمار در معرض اشعه ایکس

قوانین واردات دستگاه فسفر پلیت از گمرک

تاجران و بازرگانانی که قصد فعالیت در زمینه واردات دستگاه فسفر پلیت در ایران را دارند، باید در چهارچوب قوانین و مقررات تعیین شده از سمت اداره گمرک در این زمینه عمل کنند:

  • ورود موکول به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد.
  • ردیف تعرفه‌های مربوط به اقلام دارویی، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی مشمول کاهش حقوق گمرکی از 4% به 1% (موضوع مفاد جزء 2 بند ه تبصره 7 قانون بودجه کل کشور، موکول به اعلام نظر سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سامانه گمرک ایران (در زمان ترخیص کالا) می‌باشد.

واردات دستگاه فسفر پلیت در ایران

انواع تجهیزات و دستگاه‌های مرتبط با صنعت پزشکی و صنایع مربوط به آن، جزو کالاهای مهم هستند که مستقیما با سلامت و جان مردم کشور در ارتباط می‌باشد. از این رو تامین نیاز صنعت پزشکی به این تجهیزات جزو اولویت کشور محسوب می‌شود. بخش عمده‌ای از نیاز این بخش‌ها از طریق واردات دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز از کشورهای خارجی تامین می‌گردد. فعالیت در زمینه واردات این محصولات و عرضه آن‌ها به صنعت پزشکی از سود بالایی برای فعالان تجاری برخوردار است.

واردات دستگاه فسفر پلیت در ایران در کشور ما عمدتا از مبداء کشورهای کره جنوبی، چین، آلمان و … صورت می‌گیرد. سالانه مقادیر بالایی ارز بدین ترتیب از کشور خارج می‌گردد.

مجوزهای لازم برای ترخیص دستگاه فسفر پلیت از گمرک

ترخیص کار رسمی اداره گمرک که قصد ترخیص دستگاه فسفر پلیت از گمرک را دارد موظف است جهت اخذ مجوزهای زیر از سازمان‌های مربوطه اقدام نماید:

  • مجوز فنی از دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی جهت بررسی تخفیف بیش از 3%
  • مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی جهت تخصیص ارز
  • مجوز فنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت برای ترخیص کالاهای مستعمل
  • مجوز فنی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مصارف انسانی
  • مجوز ارزی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مصارف انسانی
  • مجوز فنی از سازمان دامپزشکی برای مصارف دامی یا کشاورزی
  • مجوز ارزی از وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص ارز جهت مصارف دامی یا کشاورزی

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص دستگاه فسفر پلیت

کد 8 رقمی تعرفه گمرکی برای ترخیص دستگاه فسفر پلیت از گمرک برابر 90221320 است که شامل حقوق ورودی و اولویت کالایی می‌گردد.

خدمات شرکت سلطان یاقوت در زمینه ترخیص فسفر پلیت از گمرک

ترخیص کالا شامل مراحل گوناگون و قوانین و دستورالعمل‌های خاصی است که به تمامی آن‌ها، تشریفات گمرکی می‌گویند. شرکت سلطان یاقوت در طول سالیان فعالیت خود در دنیای تجارت، با استفاده از تجربه و مهارت بالای متخصصان ترخیص کار توانسته است رضایت فعالان تجاری را کسب نماید. در صورتی که قصد ترخیص دستگاه فسفر پلیت از گمرک را دارید، جهت بهره‌مندی از مشاوره رایگان و همکاری با این شرکت، با تلفن‌های زیر تماس بگیرید.