سلطان یاقوت

ترخیص بوته آهنگری از گمرک

ترخیص بوته آهنگری از گمرک

یکی از کالاهای تجاری در کشور ما به بوته، بوته چینی، بوته آهنگری یا کروزه چینی شهرت دارد. این کالا عبارت است از یک ظرف یا محفظه‌ای از جنس سرامیک یا فلز که قابلیت ذوب فلزات یا سایر مواد را تحت شرایط بالا درون خود امکان‌پذیر می‌سازد. به سبب رواج تجارت این محصول در داخل کشورمان قصد داریم مقاله پیش رو را به موضوع ترخیص بوته آهنگری از گمرک اختصاص دهیم که یکی از خدمات ترخیص کالای شرکت سلطان یاقوت به شمار می‌رود. بوته آهنگری را به شکل سنتی از خاک رس می‌سازند اما امروزه ساخت این کالا با هر ماده‌ای که بتواند دماهای بالا را تحمل کند ممکن است. از دیگر مواد اولیه برای ساخت بوته آهنگری می‌توان به آلومینا، کوارتس، گرافیت کوراندوم و غیره اشاره کرد. شکل ظاهری این محصول به شکل یک مخروط ناقص است که از مواد نسوز ساخته شده و جهت استفاده در دماهای بسیار بالا کاربرد دارد. به جز ذوب مواد با دمای ذوب بالا از دیگر کاربردهای بوته آهنگری می‌توان به تعیین آب تبلور نمک‌ها و همچنین خشک کردن یا پخت مواد در کوره اشاره کرد. در کوره‌های بوته‌ای، سوخت یا شعله به طور مستقيم با مذاب تماس ندارد. بلكه حرارت توسط هدايت از ديواره بوته به مذاب منتقل می‌شود. در اين حالت، تماس مستقيمی بین شعله و مذاب وجود ندارد و بسياری از فعل و انفعالات ناشی از چنين تماسی رخ نمیدهد. این ترفند باعث کاهش بخش زیادی از عيوب متالورژیکی قطعه می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تجارت و ترخیص بوته آهنگری از گمرک در ادامه مقاله همراه ما باشید.

تجارت بوته آهنگری در ایران

صادرات و واردات دو ستون اصلی تجارت در تمام کشورهای جهان هستند. کمبودهای موجود در بازار مصرفی و صنایع یک کشور از طریق واردات آن محصولات از کشورهای تولید کننده جهان تامین می‌شود. از طرف دیگر مازاد کالاهای تولیدی در داخل یک کشور به کشورهای متقاضی در سایر کشورها فروخته می‌شود. واردات زمانی صورت می‌گیرد که یا تولید یک محصول در داخل کشور امکان‌پذیر نباشد و یا تولیدات داخلی به اندازه نیاز بازار مصرفی آن کشور نیست. تجارت بوته آهنگری در کشور ما رواج دارد و سالانه مقادیری ارز بدین ترتیب میان کشور و سایر کشورهای جهان جابجا می‌گردد. فعالیت در این زمینه از سود مناسبی برای فعالان تجاری برخوردار است.

مطابق آمار ارائه شده از سمت اداره گمرک واردات بوته آهنگری از کشورهای چین و امارات متحده عربی صورت می‌گیرد. از طرف دیگر شاهد صادرات این محصول از کشورمان به کشورهای همسایه از جمله عراق هستیم.

مجوزهای لازم برای ترخیص بوته آهنگری از گمرک

ترخیص کالا به پروسه عبور یک کالا از مرز کشور گفته می‌شود. این فرایند شامل مراحل پیچیده‌ای است که نیاز به تخصص دارد. فرد متخصص در این زمینه ترخیص کار رسمی اداره گمرک نامیده می‌شود که به نمایندگی تاجران و بازرگانان به انجام این مراحل می‌پردازد. یکی از مهم‌ترین مراحل در ترخیص کالا مرحله اخذ مجوزهایی است که باید از مراکز و سازمان‌های مربوطه در داخل کشور اخذ شوند. لیست مجوزهای لازم برای ترخیص هر کالا را می‌توان با توجه به کد تعرفه گمرکی آن به دست آورد.

ترخیص کار رسمی اداره گمرک که قصد ترخیص بوته آهنگری از گمرک را دارد موظف است برای اخذ مجوزهای زیر از سازمان‌های مربوطه اقدام نماید:

  • مجوز ارزی از دفتر صنایع معدنی برای تخصیص ارز

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص بوته آهنگری

کد 8 رقمی تعرفه گمرکی برای ترخیص بوته آهنگری از گمرک برابر 81039100 است که شامل حقوق ورودی 3 درصد و اولویت کالایی 23 می‌گردد و تعرفه ورودی آن در گمرک برحسب واحد کیلوگرم محاسبه می‌شود.

خدمات شرکت سلطان یاقوت در زمینه ترخیص بوته آهنگری از گمرک

شرکت سلطان یاقوت، جزو شرکت‌های فعال تجاری در ایران است و با داشتن سابقه مفید در ارائه خدمات بازرگانی، به یکی از معتبرترین و خوش‌نام‌ترین شرکت‌ها در این زمینه مبدل شده است. از خدمات نیروهای باتجربه و ماهر این شرکت می‌توان به حمل و نقل، حواله ارزی (آزاد و بانکی)، اخذ مجوزها، ثبت سفارش از سازمان صنعت و معدن و مشاوره رایگان در زمینه تشریفات گمرکی و امور مرتبط با ترخیص کالا از گمرکات سراسر کشور اشاره کرد. اگر شما نیز قصد ترخیص بوته آهنگری از گمرک را دارید، پیشنهاد ما به شما، همکاری با ترخیص کار رسمی اداره گمرک همچون کارشناسان ترخیص کار شرکت سلطان یاقوت است. در این صورت، شما می‌توانید صفر تا صد امور گمرکی خود را با خیال آسوده به ایشان سپرده و از بروز مشکلات رایج در این زمینه از قبیل پرداخت هزینه‌های اضافی و اتلاف وقت جلوگیری نمائید. تاجران و بازرگانان محترم می‌توانند از طریق شماره‌های زیر با نیروهای متخصص این شرکت ارتباط برقرار نمایند.

تلفن های تماس: 09121995406 – 02128111034

برخی خدمات شرکت سلطان یاقوت در زمینه ترخیص بوته آهنگری از گمرک عبارتند از:

  • ترخیص بوته از گمرک
  • ترخیص بوته چینی از گمرک
  • ترخیص بوته آهنگری از گمرک
  • ترخیص کروزه چینی از گمرک
  • ترخیص بوته گرافیتی از گمرک
  • ترخیص بوته ریخته‌گری از گمرک

بیشتر بخوانید :