سلطان یاقوت

گمرک بندر امام خمینی (راهنمای کامل ترخیص کالا)

ترخیص کالا از بندر امام خمینی

بندر امام خمینی از قدیمی ترین بنادر تجاری کشورمی باشد که بر اساس تحقیقات و آمارگیری که سالانه انجام می شود حدود 30 میلیون تن از کالاهای وارداتی کشور از طریق این گمرک وارد می شود.

موقعیت جغرافیای گمرک بندر امام خمینی

گمرک بندر امام خمینی در جنوبی ترین قسمت ماهشهر قرار دارد و با داشتن 38 عدد اسکله از بزرگترین بنادر در جنوب کشور به حساب می آید. این بندر در قدیم الایام به عنوان سربندر شناخته می شد. اما بعد از انقلاب اسلامی به تدریج با نام بندر امام خمینی  و یا بندر ماهشهر می شناسیم. با توجه به آمارهایی که گمرک ارائه کرده گمرک بندر امام خمینی از مهمترین بنادر در بین تجار و بازرگانان می باشد و سالانه حجم زیادی از ترخیصات کشور از این گمرک صورت می گیرد.

علت اهمیت گمرک بندر امام خمینی برای تجار چیست؟

ترخیص کالا از گمرک امام خمینی از آن جهت برای تجار و بازرگانان مهم است که می توانند به راحتی کالاهای وارداتی خود را با انواع روش ها حمل و نقل های کانتینری، ترانزیتی، هوایی، راه آهنی و …. به دیگر نقاط کشور ارسال نمایند. در واقع موقعیت مناسبی که این بندر دارد موجب شده تا برای تجارت های بزرگ همواره یکی از گزینه های در اولویت باشد.

همانطور که گفته شد این بندر بعد از بندر رجایی و بندر خرمشهر از بزرگترین بنادر تجاری شناخته شده به حساب می آید زیرا با داشتن 38 اسکله و 7 کیلومتر مرز آبی بیشترین مرز را با خلیج فارس دارد و به همین دلیل میلیونها کشتی در این گمرک سالانه بارگیری می کنند به طور این بندر را یکی  مهمترین بنادر در حاشیه خلیج فارس می شناسند.

مراحل ترخیص کالا از بندر امام خمینی

ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی نیز همچون دیگر گمرکات بر طبق قوانین و مقررات بین المللی و داخلی کشور می باشد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که قبل از اقدام به تجارت و بازرگانی قوانین صادارت و واردات را بررسی کرده تا با خیال راحت بتوانید به ترخیص کالا از این گمرک بپردازید. در ادامه توضیح خواهیم داد. در اولین اقدام وقتی که شرکت حمل کننده  کالا را به انبار های گمرک تحویل می دهد به صاحب کالا اعلام می دارد و برگه های تخلیه، بارگیری، بارنامه، ترخیصیه و …. را به صاحب کالا تحویل می دهد.

مرحله بعدی برای ترخیص کالا این است برای تنظیم اظهار نامه اقدام نمایند. برای تنظیم اظهار نامه به مدارکی همچون اینویس، پیش فاکتور، مجوزهای ورود، بارنامه، بیمه نامه، آنالیز، گواهی بهداشت، گواهی قرطینه و ….. نیاز است و باید به گمرک ارائه شود. در مرحله بعدی گمرک به بررسی اسناد و مدارک پرداخته و مجوز خروج کالاها از انبار را صادر می کند. بعد از خروج کالاها از انبار گمرک و تحویل آن به صاحب کالا، کالا به مقصد انتقال داده می شود.

مراحلی که برای ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی گفته شد تقریبا با مراحل سایر گمرکات یکی است. شما تجارعزیز می توانید با بررسی قوانین و مقررات به راحتی ترخیص کالا و تشریفات گمرکی را به انجام برسانید. اما لازم است بدانید که کمک گرفتن از ترخیص کاران و مشاوران زبده در این زمینه می تواند تجربه شما از تجارت و بازرگانی را لذت بخش تر کرده زیرا ترخیصکاران با تمامی قوانین و مقررات آشناییت داشته و می توانند در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه کالایتان را از گمرک ترخیص نماید.

هزینه های ترخیص کالا از بندر امام خمینی

هزینه های ترخیص کالا از تمامی گمرک ها با یکدیگر یکی است و بیشتر بر اساس تعرفه های گمرکی و حقوق گمرکی و قوانین و مقرراتی که گمرک تهیه و تنظیم می کند محاسبه و بررسی می شود. شما بازرگانان برای اطلاع از هزینه ها می توانید قبل از اقدام به تجارت و بازرگانی با کمک گرفتن از یک مشاور و ترخیص کار هزینه ها را محاسبه کرده تا در زمان ترخیص کالا دچار مشکل نشوید.

شرکت سلطان یاقوت

شرکت سلطان یاقوت با سالها تجربه و تخصص در امر صادرات و واردات در خدمت شما تاجران محترم می باشد. کارمندان این شرکت با تجربه اندوزی و تحصیل و کسب مهارت در امور تجاری و بازرگانی در همه مراحل تجارت همراه شما می باشند. شما تجار محترم برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ترخیص کالا از بندر امام خمینی می توانید به صورت رایگان با کارشناسان شرکت سلطان یاقوت تماس بگیرید.

تلفن های تماس: 02122855902 – 02128111034 – 09121995406

بیشتر بخوانید :

 

5/5 - (1 امتیاز)